n

TOPWAY

Jakie działania w social media niszczą twoją reputację?

Prowadzenie firmowego Facebooka znacznie różni się od profilu prywatnego. Nie na wszystko możemy i powinniśmy sobie pozwolić, a podejmowanie pewnych akcji – lub ich brak – mogą kosztować nas utratę reputacji lub wręcz przyklejenie łatki z negatywnych komentarzy. Jeżeli prowadzisz firmowy fanpage lub zlecasz to zadanie agencji, powinieneś wystrzegać się jak ognia praktykach przedstawionych w tym artykule.

Social media w praktyce

Stworzenie profilu dla marki czy przedsiębiorstwa ma na celu nie tylko pozycjonowanie go w sieci czy promocji. Przede wszystkim jest to narzędzie do utrzymywania stałego, bliskiego kontaktu z klientami oraz potencjalnymi klientami. Z tego względu bardzo ważna jest komunikacja i szybkie reagowanie na zapytania użytkowników, a także natychmiastowa reakcja, gdy któryś z nich zasygnalizuje jakiś problem z Twoim produktem lub usługą.

Najczęstsze błędy towarzyszące prowadzeniu profilu mogą wyglądać niewinnie, jednak w dłuższym przedziale czasu potrafią kosztować przedsiębiorcę naprawdę dużo. Na co najbardziej zwracać uwagę?

Sekcja komentarzy

Social media służą ludziom do komunikowania się i wymieniania poglądów. Dlatego jeżeli ktoś zostawi komentarz pod Twoim postem na stronie firmowej, powinieneś jak najsprawniej na niego odpisać. Pozostawianie wpisów użytkowników bez odpowiedzi lub, co gorsza, blokowanie i usuwanie komentarzy, to najgorsze co możesz zrobić dla wizerunku swojej marki. Internauci, na których posty nie zareagujesz, po prostu przestaną Cię obserwować.

Brak rekompensaty

Chociaż każdy przedsiębiorca stara się być jak najlepszym w swoim fachu, zawsze znajdzie się chociaż ten jeden niezadowolony klient, który postanowi podzielić się swoją negatywną opinią na Twoim profilu. Nie ignoruj takich osób, ponieważ takim działaniem dasz o sobie negatywne świadectwo. Zamiast oburzać się na nieprzychylną opinię, zaproponuj coś w zamian lub spytaj klienta, co jego zdaniem powinieneś zmienić, aby ten był zadowolony.

Niepanowanie nad opiniami

Ten punkt dotyczy także wszelkiego rodzaju portali prowadzących rankingi firm czy zbierających opinie. Trzymając rękę na pulsie nie tylko możesz dowiedzieć się, co warto zmienić w ofercie czy obsłudze klienta, aby ludzie korzystający z Twoich usług byli bardziej zadowoleni. Czasami zdarza się, że firmy padają ofiarą bezpodstawnej fali “hejtu”, a monitorowanie wystawianych na Twój temat opinii pomoże poradzić sobie z takim problemem.

Nieprzemyślane posty

Pomiędzy zabawnym a niestosownym postem jest bardzo cienka granica. Dlatego jeżeli sam nie masz doświadczenia w tworzeniu treści dla social media, lepiej zleć to zadanie dobrej agencji kreatywnej. Jeden nieprzemyślany wpis może zniszczyć cały mozolnie budowany profil na Facebooku, w związku z czym lepiej nie działać w oparciu o zasadę “a może się uda” – jeżeli przesadzisz, stracisz o wiele więcej, niż kilka lajków.

Udostępnianie mało wartościowego contentu

Uwagę internauty trudno przyciągnąć na dłużej. Jeżeli głównymi treściami na Twoim firmowym profilu są zdjęcia produktów z krótkim podpisem, nie oczekuj fali zainteresowania. Im lepszej jakości treści wstawiasz na swój fanpage, tym więcej osób będzie chciało je oglądać. Dobrze jest także korzystać z różnego rodzaju multimediów, ponieważ krótki filmik zainteresuje więcej osób, niż tekst.

Nieumiejętne zarządzanie kryzysem

Jeżeli już zdarzy się, że Twoja firma popadnie w niełaskę użytkowników, staraj się robić wszystko, aby wyjść na prostą. Obraźliwe komentarze czy niestosowne lub wręcz niegrzeczne odpowiadanie na posty użytkowników tylko pogorszy Twoją sytuację. W przypadku problemów na fanpage’u powinieneś przede wszystkim zachować spokój i działać w sposób przemyślany.

Wrzucanie postów od wielkiego święta

Social media marketing, podobnie jak SEM, jest procesem długotrwałym. Twoje wpisy muszą pojawiać się regularnie, inaczej stracisz zainteresowanie internautów, a co za tym idzie – zasięgi i popularność. W zależności od branży odstęp między postami może się różnić, jednak nie powinno to być więcej niż kilka dni.

Prowadząc firmowy profil w mediach społecznościowych musisz zwrócić uwagę na wiele czynników. Jeżeli nie chcesz sam podejmować się tego zadania, zleć pracę najlepszym w branży – Topway ma ponad siedem lat doświadczenia w marketingu internetowym i z przyjemnością pomoże Ci osiągnąć zamierzony cel.