Jak mierzyć aktywność użytkowników na stronie www?

Jak mierzyć aktywność użytkowników na stronie www?
by

Niewątpliwie każdy z posiadaczy własnych serwisów www powinien kontrolować ruch na swojej stronie. Jest to konieczne ze względu chociażby na sprawdzenie czy podjęte działania marketingowe są skuteczne. Google zaoferowało narzędzie, które nazywa się Google Analytics. Google Analytics służy do zbierania danych dotyczących ruchu odbywającego się na witrynie www, analizy tych danych oraz tworzenia raportów na podstawie tych danych. Narzędzie, które oferuje Google jest bezpłatne dla stron, które nie przekraczają 5-ciu milionów odsłon miesięcznie. Kolejny z jego atutów to brak jakichkolwiek ograniczeń przy korzystaniu z narzędzia.

Narzędzie jest bardzo proste w instalacji oraz użytkowaniu. Aby Google Analytics mogło śledzić ruch na stronie wystarczy posiadać konto Google oraz wkleić do wszystkich stron w obrębie witryny specjalny kod. Narzędzie jest na tyle dopracowane, że wyświetla wskazówki dotyczące sposobu postępowania krok po kroku.

 

Korzystanie z Google Analytics pozwala nam na zbieranie bardzo istotnych danych o osobach odwiedzających witrynę a co za tym idzie pomaga w podejmowaniu decyzji dotyczących dalszych kroków w kampaniach reklamowych itp. Aby zobrazować działanie tego narzędzia można wymienić przykładowe informacje jakie zbiera na temat osób odwiedzających stronę. Czy użytkownik wyszukał stronę w wyszukiwarce czy poprzez wpisanie ręcznie adresu strony. Dzięki narzędziu dowiemy się również w jakim regionie (miejscu) znajduje się odwiedzający albo jak długo użytkownik przebywał na witrynie.

Dość istotną zaletą korzystania z Google Analytics jest łatwa integracja z Google AdWords. Podczas kampanii reklamowej połączenie tych dwóch narzędzi pozwoli na wgląd i analizę aktywności klientów na stronie, podczas wyświetlania reklamy lub po jej kliknięciu. Jeżeli chcemy połączyć te narzędzia, to podobnie jak w przypadku samego Google Analytics, wyświetli nam się szczegółowa instrukcja.

Google Analytics-podsumowując

Google Analytics to narzędzie, z którego korzystanie niesie za sobą wiele korzyści i dostarcza wiele niezwykle istotnych informacji, dzięki którym jesteśmy w stanie podejmować decyzje oraz sprawdzać czy podjęte działania przynoszą zamierzony efekt. Łączy się z Google Analytics, znacznie ułatwiając prace marketingowe, a przy tym jest bezpłatne oraz bardzo łatwe w obsłudze.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *