Dlaczego content marketing jest tak ważny?


by admin
JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ ZA POMOCĄ CONTENT MARKETINGU
Współczesne działania reklamowe w Internecie przybierają różną formę. Nowoczesną i doskonale sprawdzającą formą działań marketingowych jest tzw. content marketing.
Content marketing nie posiada jednej, ściśle sprecyzowanej definicji. Najczęściej określa się go jako marketing treści, polegający na tworzeniu i promocji unikalnych treści, które są wartościowe i odpowiadają na potrzeby klientów.
Coraz większą popularność zyskuje przede wszystkim ze względu na charakter działania. W przypadku content marketingu strategia oparta jest na budowaniu relacji z klientami poprzez tworzenie treści skierowanych do wąskiego, konkretnie sprecyzowanego grona odbiorców.
CALL TO ACTIONTo doskonały sposób na, aby sprytnie przedstawić potencjalnym klientom ofertę danego produktu / usługi. Call to action to nienachalne nawoływanie do działania w stylu:
|
Content marketing to forma reklamy działająca na podobnej zasadzie jak tzw. marketing wirusowy. Poprzez publikacje interesujących tekstów np. za pomocą blogów branżowych, przyciąga się uwagę i buduje relacje, w głównej mierze chodzi o zaufanie oraz lojalność. Firma odpowiadając na pytania klientów staje się w jego oczach ekspertem. Atrakcyjność tekstu ma ogromny wpływ na marketing. Ciekawy artykuł ma większe szanse na rozprzestrzenienie w Internecie, a tym samym na dotarcie do większej liczby osób. Takie działania zwiększają prawdopodobieństwo na zyskanie nowych klientów.
Firma stosując content marketing kreuje swój wizerunek jako profesjonalisty w oczach potencjalnych klientów. Oprócz wyżej wymienionych narzędzi contentu marketingowego stosuje się również e-booki, video, social media czy newslettery.
Korzyści content marketingu
Korzyści jakie niesie stosowanie tego rodzaju marketingu to nie tylko poprawa wizerunku i pozyskanie lojalności ale co ważniejsze dla firmy, wzmacnianie pozycji witryny w wyszukiwarkach, poprzez zwiększenie liczby odsłon strony.