Abonament czy płatność za efekty ?

abonament czy płatność za efekty
by

W ostatnim czasie na rynku SEO istnieje co raz więcej modeli rozliczania usług za pozycjonowanie. Najpopularniejsze z nich to abonament (stała zryczałtowana opłata) oraz rozliczanie się za efekty (płatność za konkretne pozycje). Bardzo często można spotkać również mix, który jest połączeniem tych dwóch modeli rozliczeń i składa się ze stałej niskiej opłaty abonamentowej połączony z rozliczaniem za efekty. Nasuwa się pytanie, który z  modeli jest najlepszy?

Według ostatnich badań wynika, że najkorzystniejszym modelem zarówno dla klientów, jak i pozycjonerów jest opcja abonamentowa, ponieważ gwarantuje bezpieczne pozycjonowanie.

MODEL ABONAMENTOWY:

Jest to najbezpieczniejsza forma rozliczeń i wbrew pozorom najszybciej przynosząca konkretne efekty pozycjonowania. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga sporych nakładów finansowych na pozyskanie wartościowych linków, tworzenie zaplecza związanego z konkretną branżą, jak również zaplanowanie konkretnej strategii marketingowej. Dysponując konkretnym miesięcznym budżetem bez problemu mogą wykonywać zaplanowane działania. Celem tych działań jest wypozycjonowanie wybranych słów kluczowych na najwyższe pozycje.

Dodatkowo opcja abonamentowa pozwala na rozłożenie działań w czasie, aby pozycjonowanie było bezpieczne i nie narażało strony internetowej na otrzymanie filtra lub bana ze strony wyszukiwarki Google. Stała zmiana algorytmów wymaga szybkiego reagowania a bez stałego budżetu jest to niemożliwe.

 

 

DLACZEGO ROZLICZANIE ZA EFEKT NIE JEST BEZPIECZNE?

Agencja SEO, która nie ma zapewnionego stałego miesięcznego budżetu nie jest w stanie zrealizować zaplanowanej strategii oraz ogranicza się jedynie do wykonania doraźnych działań, które zapewnią wysokie wyniki.

Pozycjonowanie to proces długotrwały, na którego efekty wpływa wiele czynników. Jeżeli płatność jest uzależniona od wyników to agencje wykorzystują najszybsze i najtańsze sposoby  na uzyskanie wysokich pozycji.  Bardzo często są to automaty do pozycjonowania, jak również systemy wymiany linków. Systemy te  narażają stronę na uzyskanie kary ze strony wyszukiwarki. Wartościowe pozycjonowanie wymaga sporych nakładów finansowych. Skutkiem jest fakt, że rozliczanie w tym modelu powoduje, że to nie agencja ryzykuje tylko Ty, ponieważ to Twoja strona internetowa, która po przez takie a nie inne działania może zostać zablokowana.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *